3 december 2008

Ett sådant där inlägg som var ett tappert försökt till att låta smart.



Jag tackar den allsmäktiga guden (som jag inte ens tror existerar) att jag aldrig tog mig i kragen och gick till den där italienska kursen på onsdagkvällar på medborgarskolan.
Jag tackar för att jag aldrig lärde mig detta språk, som i denna värld jag lever i just nu används till att beskriva innehållet i en vara.
Jag är kanske i samma värld som ni, samma kontinent, har samma IQ, samma förmåga att tala, samma förmåga att säga min åsikt - men inte i denna värld jag lever i nu.
Här är jag en utvecklande produkt, en vara som är på markanden för att säljas och marknadsföras, marknadsförd och presenterad av fabriksägarna till köpare, jag synas och diskuteras, vilka fördelar har produkten, framförallt vilka nackdelar har produkten, vad bör ändras för att varan ska framstå som en mer framstående vara att sälja och marknadsföra för olika marknader.
Varför är jag glad att jag då inte lärde mig italienska?
Jo, jag slipper få höra om produkten Tilda P, jag slipper det.

Produkt: Tilda P
Made in Sweden
Importerad av Elite Agency
Ingredienser: Height 1 78, bust 80, waist 61, hips 89, eyes green, hair blond, 16 years.
Kan innehålla spår av oerfarenhet och för få bilder i portfoliet.

Varsågod, här har ni mig. Det är allt ni behöver veta. Detta är allt jag är,
I alla fall i denna världen jag lever i nu.
Men det är inte det värsta,
det värsta är att jag är så medveten om att jag är en produkt och jag gör inget åt det.
Hallå, vad hände med tilda the fighter, humanitet och alla människor är olika!
Jo, hon finns där, hon står där i bakgrunden och surar och vill skrika fula ord åt alla italienare som behandlar folk som produkter på ett rullande band, hon vill gå runt med en påse på huvudet och en sopsäcken på kroppen så folk kan dömma henne efter hennes personlighet.
Jo, hon finns kvar, men för tillfället så gäller det att överleva i storstadsjungeln.
Hitta dit, ta tunnelbanan, skynda, stressa, fakesmile, fakelaugh, hitta hit, trevlig, handla, äta, hitta dit.

Jag vill vara tilda the fighter och jag är tilda the fighter, men nu i början får jag nog nöja mig med att vara tilda the survivor som bara försöker hålla fötterna stadigt på Milanos gator.

3 kommentarer:

MOR sa...

Jag vet vem denna produkt är.
Den finaste, modigaste,tänkande, lilla,lilla tös som jag älskar så mycket.

Majja Almqvist sa...

Men vi ser ju ingen produkt, vi ser Tilda the Fighter :D
Men det har jag ju redan sagt...

Anonym sa...

tiiilda!
såg precis att du ringt, städade på praktiken när du gjorde det. grymt synd att jag inte hörde signalen... skrev ett sms om att jag saknar dig och du får ringa igen om du vill, vill sä gärna prata med dig men sen så insåg jag att jag inte hade nåfra pengar på mobilen.
PUSS andy

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.