29 november 2008

Milano

Seg och snuvig går man runt här hemma i lägenheten bland använda nässdukar och resväskor.
Imorgon klockan 8 åker tåget ner till Kastrup och sedan klockan 14 flyger man iväg till Milano.
I 2 veckor ska jag springa runt på castingar, go see, testfotograferingar, fotograferingar och allt annat som modellvärlden har att bjuda på.
Och som vanligt när jag ska iväg på någonting så kommer Tant Pessimist Tilda fram och alla mörka depp tankar tittar fram också.
Allt är dåligt. Allt kommer gå dåligt. Jag kommer att dö. Jag kommer missa flyget. Jag kommer gå vilse. Alla kommer vara elaka.
Det där med att vara positiv är inte riktigt min grej dagen innan en resa.
Smeknamnet Tant Tilda blir jämnt ett väldigt passande namn på mig vid såna här tillfällen, en tjurig penisonär som sitter inomhus och kollar på Rapport och klagar på dagens samhälle.
Jaha, och nu är klockan 9 på kvällen. Och alla saker ligger fortfarande totalt utspridda i hela lägenheten. Suck. Vill åka, vill inte, vill, vill inte, vill, vill inte...
Angående min blogg så har jag ingen aning om lägenheten kommer ha internet så ja, ni får nog klara er utan min blogg i 14 dagar om jag inte lyckas smita in på något internetcafe någonstans.
Ha det bra här i Sverige, denna gång kan jag inte säga "ha det bra i kalla gråa sverige" då Milano för tillfället är 2 grader och regn...




4 kommentarer:

Majja Almqvist sa...

FILMBLOGGA MYCKET NU!

Anonym sa...

Ta hand om dig i Milano!
Kram

Claes sa...

Hallo,HJärtat!Ha,jag hann först!Vet ej om detta kommer fram(dessa konstiga maskiner)men jag gör ett försök.Hoppas du får uppleva många bra saker under din vistelse i Milano.Allt är ju som sagt bonus.Tänk på det hur det en går.Faan jag ville ju inte bli så formell!Skit samma,HA DET SÅ BRA!!!

JULIA sa...

hänger inte riktigt med i svängarna!
men, förstår att det har något med modellandet att göra!
och hoppas att Tant tilda får en kul resa:)
..hade mer än gärna åkt ifrån sverige..

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.