29 maj 2010

Puls

Musiken som spelas på radion just nu, bara påminner mig
påminner mig helt enkelt om att jag kanske borde vara någon annanstans
Vara någonstans där musiken inte kommer från en fjantig stereo från 90-talet
och där musiken inte kombineras med en fet katts regelbundna snarkande

Jag borde kanske vara någon annanstans

Pulsen finns inom mig men inte runt omkring mig
Jag drömmer bort till pulsen, till svetten, till människorna
Förberedningen, allas ögon på mig, pulsen, stämningen och sällskapet
Glasen, kontakterna, att stå på gästlistan, hemligheterna, viskningarna
Känslan dagen efter, påsiga ögon och vattenglas
Känslan av att kliva in i ett rum och veta vad du gör, vem du är och vad du vill

Jag borde kanske gilla att vara där jag är nu, men det gör jag inte
Jag vill ha pulsen och jag hittar inte den här
Jag hittar den inte när jag vaknar, inte när jag åker lantbussen till skolan
inte när jag kliver in på skolan, inte när jag på en random fredag kliver in på stadens klubbar

Där pulsen är, är vad jag är
men bedragen av mitt egna mod så stannar jag där jag är
och bara väntar...

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.