12 februari 2009

Tant Tilda klagar på livet

Oh mama, jävla klienter tidningar och andra, va, jag har varit här nu snart i fyra veckor, under dessa veckor har jag haft några jobb ja, nu är det 3 dagar innan jag åker hem och de här senaste fyra dagarna har jobben bara ramlat in...
Igår jobbade jag för en tidning som heter Rosebuzz mellan 9.00-21.00 (fan ta dem som tror att jag lever livet här borta, festar varje kväll och shoppar och chillar).
Det var i alla fall mycket magiskt, den mest magiska photoshoot jag varit med om.
Och då träffade jag en trevlig make up artist som hemskt gärna ville göra en plåtning med mig dagen efter med hennes kompis som var fotograf.
Så hon ringde till min agentur och ville boka mig, men fick då reda på att jag hade jobb imorgon för en annan tidning samt en casting.
Så idag jobbade jag för en tidning som heter Teknikart (hmmm?) och före det var jag på en casting för Jalouse (tidning), förstår inte vitsen riktigt med att springa på castingar till jobb som jag troligtivs inte kommer kunna göra efter som jag kanske åker på söndag!!
Sedan kan man ju tro att Tilda har de sista dagarna lediga där hon kan strosa runt, göra det hon inte hunnit göra och shoppa presenter...
Nej.
Imorgon jobbar jag för en hemsida som heter Vente Privee.com, tydligen någon hemsida där man kan köpa kläder (?), har ingen aning.
Alltså det är inte många gånger man får reda på vad det är för jobb eller fotografering man ska göra.
Ett exempel är när jag kvällen innan fick ett papper där det endast stod:
"a photographer callade hugues is comming to your apartment to make a portrait 16.00"
- ingen mer, ett namn, en plats och en tid.
Så helt ensam satt man i lägenheten väntades på en snubbe som skulle fotografera en....
Ja jag vet att ni får väldigt dåliga vibbar, hehe, men han är assnäll kille som jag stött på 2 gånger efteråt denna fotograferingen, han är en väldigt duktigt och SMART fotograf.

Sen inte heller på lördagen finns det ledig tid.
Då jobbar jag för ännu en tidning som heter Amusment.
Sedan om jag skulle stannat skulle jag även jobbat på måndag.
Va, va, va, braaaa.... Kunde ni inte lagt detta över dessa långa trista dagar med castingar istället?

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.