18 februari 2009

O to the L to the I to the V to the E



Ja! (Tack kusin)
Fler personer än jag tror att olivoljan är något sänt från ovan för att få oss små människor att förstå att vi klarar oss utan persikoluktande nivealotion som egentligen kan mycket väl jämnföras med att smörja in sig i ren bensin som luktar persika.

Jag har så många kompisar som tror att dem kommer bli så fint insmorda och välluktande efter att ha smort in sig i denna valfriluktande bensin.
Varje dag, gnugga gnugga gnugga smörja in smörja in smörja in.
Spendera massor av pengar på dessa illaluktande lotion för att lukta gott och känna sig insmorda för ett par timmar - för sedan blir ni torra igen och tänker ojdå jag måste nog smörja in mig mer.

Ändå så finns det absolut absolut bästa - det som borde få 5 av 5 E av Elle när de testar body lotions,
det absolut absolut naturligaste, miljövänligaste och renaste av allt,
det absolut absolut billigaste av det billigaste och tillgägnligaste (det är inte ett ord skulle jag tro) i nästan varje hem! Olivoljan!
Torra ben, torra händer, torr hud överlag, ansiktet, läppar, hårinpackning, matlagning, händer, fötter, sminkborttagning och snart kommer troligtvis forskarna också komma på att det kan bota cancer och aids. Skulle inte förvåna mig.

Ändå så väljer alla att gå på dessa tv reklamer med Penoeple Cruz (?) som smörjer in sina redigerade ben och ler sina tandblekta tänder och säger någon klyscha som får alla att köpa dessa gifter. Ajja bajja.
Jag tror på olivoljan. Vote for the olivolja! YEAH!

1 kommentar:

Majja Almqvist sa...

http://rockorosor.blogspot.com/

Jag tror att du skulle gilla hennes blogg :)

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.