20 november 2008

Jag är ju faktiskt född i fiskarnas tecken...


Från snigelfart till gepardfart.
Helt plötsligt sitter man inbakad i smeten med läxor, uppsatser, målningar.
Så mycket ska göras, så många ska man träffa, så många vill fika. Pepparkaksbak, kattklappning, släktkomning (bra ordförråd), Göteborgåkning, NewYorkCasting, uppsatsskrivning, måttminskning.
Mitt i allt ska man även lyckas balansera på livets frigolitplanka och inte ramla ner bland livslust-tagar-hajarna.
Och så ska man även hinna skriva ett blogginlägg med finurliga visdomsord och göra alla till lags.
Och på tal om hajar så ska jag förresten inte till Stockholm i tre dagar för fotojobbet (som jag inte nämnt i bloggen).
Nej, för jag ska istället för Stockholm åka till Milano i en vecka om två veckor.
Och istället för att njuta av de första skoldagarna i januari så åker jag istället till Paris i MINST en månad.

Att på två dagar få reda på att man ska åka till de ställena man allra helst velat besöka och försöka förbereda sig på ilskna kommentarer och blickar - förvandlar en till en stimmig liten guldfisk med stora ögon som mest bara kan göra bubbelljud och se dum ut (när vi nu ändå är inne på fiskar).

Så till vänner, familj och alla andra fiskar i havet så får ni nog försöka nu att vänja i vid guldfisken Tilda och försöka ha lite tålamod mot mig när det mest bara kommer bubbelljud ut ur min mun. (Gälar?)

6 kommentarer:

Anonym sa...

varför blir man en guldfisk? borde man inte bli ett lejon?
puss /aaandrea

Anonym sa...

Blubb, blubb, lilla guldfisk.

Jag tycker om dig vem du än är.

MOR sa...

Blubb,blubb, lilla guldfisk.
För mig är du ändå bara den du är, den jag älskar så mycket.
Kramar Mamma

MOR sa...

Blubb, blubb lilla guldfisk.
Jag älskar dig vem du än är.

Anonym sa...

Fiskarna är ett fint stjärntecken! Ofta känsliga, ödmjuka konstnärssjälar

Anonym sa...

Dy ar grym syster mi. Jag saknar dig saaa mycket ska du veta. Skit milano da snackar vi stad. Puss och kram alskar dig syrran

Bror

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.