15 januari 2011

Älskade fina katt


Igår var en väldigt jobbig dag.
Pappa hämtade upp mig utanför och sedan åkte vi vidare till veterinären med vår fina vita katt.
Hon är 13 år gammal och har funnits med oss i så mycket.
Tessan var nog den mest ödmjukaste och snällaste katt jag träffat.
Alltid gosig, har aldrig rivts fräsit eller något elakt otyg.
Bara harmonisk och fin uti tassspetsen.
När man mådde dåligt var hon alltid på att gosa och spinna. När hon ville gosa mera så
slickade hon på ens hand och sedan spann vidare.
Dem där gulgröna ögonen brukade alltid titta så himla förstående på en.

Det finns ingenting som heter "det är bara en katt".
Det är så mycket mer. Djur är en sådan fin gåva till oss.

Men mår en katt så dåligt som hon gjorde så kan man inte göra något annat.
Vi gick in i ett litet nedsläckt rum med två ljus tända.
Jag klappade henne hela tiden. Dessa finagulgröna ögon.
Dem gav henne lugnande sedan efter några minuter gav dem henne den sista sprutan.
Jag grät för det gjorde så ont att se den lilla älskade katten ta sitt sista andetag.
Fina katt. Fina fina fina katt. Jag hoppas din själ har det bra var den än är nu.

Vila i frid Tessan.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.