19 juli 2010

Åkersberga





Jag är sjuk. Great. Feber, hosta och en hemskt huvudvärk. Tur så har jag en riktigt fin rumskamrat som tar hand om mig och köper apelsiner till mig.
Fick inte jobbet för ANTM, men jag fick träffa snubben som är med i programmet, han som lär alla modeller att gå catwalk. Blev alldeles nervös när jag skulle gå för honom, men han var så himla snäll! Tydligen så hade han också en sommarstuga i Åkersberga (helt galet att han har det) som han åker på semester till. Galet.

Livet här i Milano rullar på, men jag orkar inte bry mig om modellandet längre. Det har tappat sin glans. Det känns inte riktigt värt det. Alla andra tjejer här har åkt till Milano för första gången och för dem är allt spännande och nytt. Detta är min tredje gång och ingenting kittlas längre.
Saknar Sverige. Fattar inte riktigt att jag skriver så, men jag saknar den svenska sommaren.

Det bästa med Milano den här gången har nästan ingenting med modellandet att göra, det handlar om alla fina fina människor jag träffar på. Som mina älskade rumskamrater till exempel, alla personer jag träffat förgyller verkligen min vardag.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.