24 oktober 2009

ja faktiskt

Okej, jag är inget stort fan av den satans sjukt sjukt överskattade filmen/boken/världen Twilight. Enligt mig alltså, jag vet att många av mina vänner avgudar detta fenomen men hörrni jag säger bara vad jag tycker för det är ju trots allt min blogg och här kommer ni fan inte hitta några edward cullen vampyrfantasier så det får ni läsa om nån annanstans. Jag är alltså inget fan av Twilight, och jag är inte heller ett stort fan och brukar heller inte hypa de coola fashion kändisarna som livnärar sin inkomst på spridningen av deras musikvideos på dagens miljontals modebloggar.

Men jag tycker att Robert Pattison har otroligt vackra käkben och Lykke Li är en sån sjukt duktig artist som är jävligt cool. Helt omoraliskt eller hur?

Ja, men så är det, klaga och klanka ner på vad ni vill vad det nu än är - modebloggare, päls, robert pattinson, jeansjackor, britney spears, leggings, hösten, förra säsongens jumpsuits, Blondinbella, EMD, alla som klär sig i Monki och vad det är nu man kan tänka sig klaga på.
Men tyvärr kids and pensionärer, det gör inte världen bättre att sitta och störa sig på dessa fenomen för hur mycket energi och hat vi lägger ner på att hata dessa saker så kommer det ej göra saken bättre. Varför bara inte acceptera läget? Och kanske helt enkelt börja tänka på det helt fantastiska, underbara och coola i att alla klär sig och beter sig på så många olika sätt?
Och att man behöver faktiskt inte sitta och klaga och störa sig på andra för att dem inte beter sig och ser lika cool och självständig ut som du.

Det jag egentligen skulle komma till är att Lykke Li's nya låt till Twilight soundtracket är så sjukt bra!

2 kommentarer:

Majja Almqvist sa...

ÅHH DET ÄR EN AV HENNES BÄSTA LÅTAR :D

Majja Almqvist sa...

Nu har jag lyssnat på samma låt (gissa vilken...) i två dagar och min rumskompis Sophia (inklusive alla i min klass) börjar tröttna. Tack för låttipset! :D

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.