6 januari 2009

Milano från mobilkamerans perspektiv del 1

Ja, jag vet, min mobilkamera äger min digitalkamera (förlåt MAMMAS digitalkamera).


Här gick jag letandes efter en casting som visade sig vara på andra sidan staden. Det är grymt vackert med butiker på båda sidorna av vattnet. Här hittar man en ursöt vintagebutik med en 60 årig rökandes endast-talande-italiensk kvinna och jämte är det en hello kitty butik med en biffig säkerhetsvakt i kostym - det enda i butiken som inte är rosa.


Hej framtida drömlägenhet med fina balkonger.



Ett riktigt turistställe detta -Duomo. Men jisses, har aldrig sett en sådan pampig och vacker kyrka (?). Det syns inte på bilden men den är ungefär lika stor som 3 fotbollsplaner.


Tunnelbanan blev mitt andra hem.





Utsikt från mitt rum, lite redigerad ja.

DIESEL JOBBET. När man äntligen lyckats hantera tunnelbanan så fick man reda på att man skulle ta tåget (!) till en helt annan stad i Italien... Jaha...
Så off I go till Vicenza (ligger någonstans nära bergen, alperna?) för att jobba för Diesels märka 55DSL som skulle ha sin årliga fashionshow för sina köpare.
Mycket hände de två nätterna där. Många trevliga personer.

Där bakom ser man "catwalken" med tre stora skärmar på varje sida som visade ashäftiga videor.


Ja, och kläderna var väl lite... ja. Man får väl tycka annorlunda men ja... Ni vet lite coolt street kids in tha block with cool jeans fresh youth typ.


Man kan väl inte undvika att det var vackert där.


Istället för att bli mörkt vid klockan 15.00 som det blir här, så blev det istället dimmigt som fasen vid tre. Lite för mycket skräckfilm-nu-kommer-jag-och-rövar-bort-dig-i-dimman för mig, så jag höll mig inomhus.



Lite mer kommer senare...

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.