19 december 2008

Världen från Tant Tildas ögon del 1

Idag var jag och Tant Nina på en liten nostalgitrip på teleborg och njöt av den fina Julshowen som vår förra skolas nior bjöd på.
Vi har nog aldrig känt oss så tantiga som vi gjorde då.
"Vad är det hon har på sig?! Hon ser ju ut som... Ja jisses jag vet inte vad!"
"Åh! Akta så han inte ramlar ner!"
"Va? Står dem där insmorda i olja i bara underkläder?! Jesusamalia!"
"Vad är det för dans dem dansar till Candyshop?!"

Tant Tilda börjar alltså stämma allt mer och mer på mig,
jag är bitter och gnällig och om dagarna sitter jag bara här och klagar på dagens samhälle.
Hehe, jag ska nog köra på den här looken hela vägen ut, permamenta håret,
gå på söndagsbingo, slåss och knuffas på erikshjälpen på lördagar vid öppningstid
(ehm... redan avklarat), skaffa en jack russel terrier och låta den skita på grannes tomt.

Nej, men ärligt, hörrni nior på tc, inte alla, men stor del, jisses,
hur tänker ni när ni gör som ni gör, jag blir rädd för dagens samhälle när små femtonåringar (ehe, jag är ju så mycket äldre) tar fram låtsaspistoler och börjar "skjuta ner" några klasskamrater när ljudet av pistolskott hörs i musiken. Jag fattar inte.
Om det inte var nu för att jag sovit 5 timmar varje natt under två veckors tid
skulle jag skrivit ett jävla långt inlägg om dagens ungdomar och media och våld och varför,
men tyvärr mina hjärnceller kommunicerar lite dåligt nuförtiden och mina ögonlock har lite svårt att hålla sig öppna så jag tänker inte göra det.
Dessutom har ni nog läst lite för mycket klagomål på sistonde
och jag vill inte dra ner er i träsket så därför slutar jag inlägget nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

MOHAHAHAHA

hÄLSNINGAR FRÅN HON MED PISKAN.

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

.